Formula 1 – Preview 2016

Η νέα σεζόν του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1, της κορυφαίας κατά γενική ομολογία έκφρασης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είναι προ των πυλών. Με την ευκαιρία αυτή, το Sτριβειν δίνει στους αναγνώστες του έναν συνοπτικό οδηγό για το τι θα δούμε φέτος, καθώς και τις – περιορισμένες – αλλαγές στους κανονισμούς, πριν τις σαρωτικές αλλαγές το 2017.

Η κυριότερη αλλαγή έχει να κάνει με τη…λαϊκή απαίτηση για βελτίωση του ήχου. Είναι αλήθεια πως με τους νέους τούρμπο κινητήρες, ο ήχος της Formula 1 έχει αλλάξει, κι όχι απαραίτητα προς το καλύτερο. Έτσι, οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν ξεχωριστές απολήξεις για το τούρμπο και την wastegate. Οι πρώτες δοκιμές έδειξαν σημαντική βελτίωση, αλλά μένει δρόμος ακόμα.

Newest-2016-F1-rules-causing-a-stir-800x482

Με την αύξηση των αγώνων του πρωταθλήματος κατά 2, αυξήθηκε κι ο αριθμός των μονάδων ισχύος που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες. Έτσι, πλέον δικαιούνται 5 μέσα στη χρονιά. Και λέμε μονάδες ισχύος κι όχι απλά κινητήρες, επειδή αποτελούνται από 6 ξεχωριστά τμήματα – Κινητήρας εσωτερικής καύσης (ICE), Μετατροπέας κινητικής ενέργειας (MGU-K), Μετατροπέας θερμότητας (MGU-H), χώρος αποθήκευσης ενέργειας (ES), τούρμπο (TC) και τα ηλεκτρονικά (CE). Με την αλλαγή αυτή, εφαρμόζεται και μια μικρή ακόμα που αφορά τις ποινές, και που ομάδες σαν τη ΜακΛάρεν θέλουν να ξεχάσουν. Έτσι, ποινές εφαρμόζονται μόνο αφού γίνει αλλαγή σε οποιοδήποτε από τα μέρη της μονάδας για 6η φορά.

Renault-2015-F1-Engine

Συνεχίζοντας με τις μονάδες ισχύος, πλέον δίνονται 32 “tokens” στις ομάδες, δικαιώματα εξέλιξης δηλαδή, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διάρκεια της χρονιάς με όποιο τρόπο επιθυμεί και έχει ανάγκη η κάθε ομάδα. Βέβαια, η εξέλιξη των μονάδων ισχύος είναι κάτι πιο σχετικό, ιδιαίτερα φέτος που επετράπη να ομολογκάρονται – να παίρνουν άδεια χρήσης – μονάδες ισχύος προηγούμενων ετών. Περισσότερες επιλογές για πώληση από τους κατασκευαστές, αλλά διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας όσον αφορά τον ανταγωνισμό που συνεπάγεται.

Κι ερχόμαστε στον τομέα που έχει δημιουργήσει τις περισσότερες έριδες μεταξύ οδηγών, ομάδων και διοίκησης του αθλήματος, την ασφάλεια. Όχι δε θα χρησιμοποιηθεί από φέτος το “Halo” που είδαμε να δοκιμάζει η Φερράρι στη Βαρκελώνη και που θεωρούμε αναπόφευκτο – κακό για το θέαμα στη μορφή που το είδαμε, καλό για ένα μέρος της ασφάλειας του οδηγού. Απλά, τα πλαϊνά τμήματα του κόκπιτ θα είναι 20 χιλιοστά ψηλότερα, ώστε να μπορούν να αντέχουν σε μεγαλύτερα φορτία.

?????????????????????????????????????????????????????????

Επιπλέον, το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας – Virtual Safety Car (VSC) – θα μπορεί να χρησιμοποιείται και στις ελεύθερες δοκιμές της παρασκευής, ενώ το DRS θα ενεργοποιείται αυτόματα με τη λήξη της περιόδου VSC. Το Εικονικό, αλλά και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας που βλέπουμε να μπαίνει στην πίστα μετά από κάθε ατύχημα, έχουν βελτιώσει τις συνθήκες ασφαλείας για τους οδηγούς, παρ΄ όλα αυτά όμως δε σταματούν να συμβαίνουν. Έτσι, κάθε μονοθέσιο θα είναι εφοδιασμένο με μια κάμερα υψηλής ταχύτητας, ενώ τα ακουστικά του οδηγού θα έχουν ενσωματωμένα επιταχυνσιόμετρα, ώστε να γίνεται πιο εύκολη η ανάλυση ενός ατυχήματος.

Ένα ακόμα θέμα τριβής πέρυσι ήταν τα ελαστικά. Έτσι, η Pirelli δημιούργησε και εξέλιξε ένα νέο τύπο ελαστικού, το ultrasoft, που θα το ξεχωρίζουμε από το μοβ χρώμα στα πλαϊνά. Μοβ επειδή αυτός ο κωδικός χρώματος χρησιμοποιείται στην τηλεοπτική κάλυψη και τις εφαρμογές για να δείξει τον ταχύτερο χρόνο, είτε στις δοκιμές, είτε στον αγώνα. Θα χρησιμοποιείται υποχρεωτικά στο Q3, ενώ πλέον σε κάθε αγώνα οι ομάδες  θα μπορούν να επιλέγουν μεταξύ τριών τύπων ελαστικών, αντί για δύο που είχαν μέχρι τώρα. Συνολικά, σε κάθε τριήμερο ενός αγώνα, ο κάθε οδηγός δικαιούται 13 σετ ελαστικών, από τις διαθέσιμες επιλογές.

Pirelli-Ultrasoft-Formel-1-2016-articleTitle-48590901-929280

Αλλαγές υπέστησαν και οι δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν. Από τις τρεις που είχαμε πέρυσι, με συνολικά 12 ημέρες δοκιμών, φέτος επιτρέπονται μόνο δύο, μειώνοντας έτσι τον διαθέσιμο χρόνο σε 8 ημέρες.

Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως έγινε στον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται οι κατατακτήριες δοκιμές. Υπήρχαν πολλά παράπονα για το θέαμα που προσφέρουν οι αγώνες  Formula 1 τα τελευταία χρόνια, αλλά η μοναδική δραστική αλλαγή έγινε στις κατατακτήριες. Για μια ακόμη χρονιά υπάρχουν τρεις περίοδοι κατατακτήριων, οι γνωστές Q1, Q2, Q3. Η πρώτη θα έχει διάρκεια 16 λεπτά συνολικά, αλλά μετά τα 7 πρώτα λεπτά ο πιο αργός συνδυασμός θα αποκλείεται. Κάθε 1,5 λεπτό θα αποκλείεται ο επόμενος πιο αργός οδηγός, ώστε στο τέλος της να μείνουν 15 μονοθέσια που θα προχωρήσουν στο Q2. Εκεί, οι αποκλεισμοί αρχίζουν στο 6ο λεπτό από τα συνολικά 15 της περιόδου, με τους πιο αργούς συνδυασμούς να αποκλείονται πάλι κάθε 1’30’’. Οι 8 ταχύτεροι θα αναμετρηθούν για 14 λεπτά στο Q3, όπου μετά από 5 λεπτά αρχίζει και πάλι η διαδικασία αποκλεισμού, αφήνοντας τους δύο ταχύτερους μόνους στην πίστα για να αναμετρηθούν το τελευταίο 1,5 λεπτό. Μικρό “παράθυρο” για λίγη παραπάνω δράση αφήνει ο κανονισμός, καθώς σε κάθε περίοδο ο τελευταίος αποκλεισμός θα γίνεται με το πέσιμο της καρό σημαίας κι όχι με το τέλος του χρόνου.

Nico-Rosberg_Spain-2015-Chequered-Flag

Ελπίζουμε σε ένα πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα, άσχετα από τις αλλαγές, καθώς όλοι οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού περιμένουν με ανυπομονησία την έναρξη της νέας σαιζόν. Ραντεβού, λοιπόν, στις  20 Μαρτίου στην πίστα του Άλμπερτ Πάρκ, στην Αυστραλία, για τα πρώτα κόκκινα φώτα του 2016!

1430262868

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
Βαγγέλης-Vettel
Βαγγέλης-Vettel
8 years ago

Εγώ είμαι με τον Vettel