Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 2017

Μια νέα εποχή βγαλμένη από… τα παλιά!

Η αναμονή έλαβε τέλος! Μια εβδομάδα έμεινεγια την επίσημη έναρξη του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2017! Με ανανεωμένο look, νέους κανονισμούς, νέα διοίκηση και μια υπόσχεση για περισσότερο θέαμα κι ακόμα περισσότερες μάχες εντός και εκτός πίστας. Μια σύνοψη, λοιπόν, της κατάστασης, είναι ότι καλύτερο για να ξεκινήσουμε ¨διαβασμένοι¨ τη χρονιά.

Και μη νομίζετε πως διαβάζετε τους κανονισμούς του 2007…όχι. Ούτε παλιότερους διαβάζοντας τον όρο ground effect, τη χρήση δηλαδή αεροδυναμικών βοηθημάτων για να ¨κολλάει¨το μονοθέσιο στο δρόμο. Απλά κάποιοι από αυτούς είναι ίδιοι, αν εξαιρέσουμε βέβαια τις μονάδες ισχύος. Στόχος να γυρνάνε 5 δευτερόλεπτα ταχύτερα – ναι καλά διαβάσατε –  σε σχέση με τους χρόνους του 2016!

Στο θέμα της εμφάνισης, τα νέα μονοθέσια είναι πλέον φαρδύτερα (από 1.80 σε 2.00 μέτρα πλάτος) και με 25% επίσης φαρδύτερα ελαστικά (από 325 σε 400mm πίσω και από 245 σε 305 εμπρός), πάντα σε ΄13άρες ζάντες. Εύκολα συμπεραίνει κανείς, από τους αριθμούς και μόνο πως τα νέα μονοθέσια θα δείχνουν και θα είναι τεράστια!

Η πίσω αεροτομή χαμήλωσε αρκετά ενώ ταυτόχρονα ο διαχύτης αέρος από το πάτωμα μεγάλωσε και σε πλάτος και σε μήκος, καταλαμβάνοντας σχεδόν όλο το πίσω μέρος. Η εμπρός αεροτομή έγινε αρκετά πιο σύνθετη, σε σχήμα δέλτα, ενώ γενικότερα το μόνο σημείο που δεν επιτρέπονται αεροδυναμικές παρεμβάσεις είναι ανάμεσα στα εμπρός ελαστικά και τις εισαγωγές των ψυγείων! Έτσι, στα πρώτα τεστ στην πίστα της Βαρκελώνης είδαμε αρκετούς πειραματισμούς και στα πλαινά αλλά και π’ισω, με τα χαρακτηριστικά ¨πτερύγια καρχαρία¨ (shark fins) να κάνουν και πάλι την εμφανισή τους.

Επόμενο είναι το βάρος να αυξηθεί κατά 20 κιλά, χωρίς όμως να επηρεάζεται η απόδοση, καθώς οι νέες υβριδικές μονάδες ισχύος πλέον παράγουν πάνω από 1000 ίππους, ανάλογα με τη χαρτογράφηση. Από φέτος το σύστημα των token για την εξέλιξη των κινητήρων καταργείται, οπότε κάθε ομάδα μπορεί να εξελίσσει όσο θέλει και με όσο κόστος αντέχει το κομμάτι αυτό μέσα στη χρονιά. Αντίστοιχα χαλάρωσαν σχετικά και οι περιορισμοί στη χρήση ανταλλακτικών στη διάρκεια ενός grand prix, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια έδινε τις αστείες ποινές των 100 θέσων σε κάποιο μονοθέσιο.

Τέλος, και μετά από απαίτηση των θεατών, η εκκίνηση υπό βροχή θα δίνεται κανονικά κι όχι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ενώ οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν το ίδιο σχέδιο πάντα στο κράνος τους για να αναγνωρίζονται πιο έυκολα, εκτός από έναν αγώνα της επιλογής τους, όπου έχουν το δικαίωμα αλλαγής, ή αν αλλάξουν ομάδα στη μέση της χρονιάς.

Επειδή όμως οι εικόνες, ή καλύτερα το βίντεο αξίζουν όσο χίλιες λέξεις, η διοίκηση της Formula 1 έφτιαξε αυτό το βίντεο για μας.

Αρκετές αλλαγές έχουμε και σε οδηγούς, προφανώς με μεγαλύτερο σοκ να προκαλεί η απόφαση του πρωταθλητή Nico Rosberg να κρεμάσει τα γάντια του αμέσως μετά την κατάκτηση του τίτλου.

Mercedes W08

Η πρωταθλήτρια ομάδα θα έχει πιλότους τους  Lewis Hamilton (44) και Valtteri Bottas (77). Αρκετή συμμετρία στους προσωπικούς αριθμούς θα λέγαμε!

Scuderia Ferrari SH70H

Πάντα υπολογίσιμη η ιστορική ομάδα, με τους οδηγούς της Sebastian Vettel (5) και Kimi Raikkonen (7) να αναγκάζονται να αφήνουν το πόδι τους από το γκάζι για να μην αποκαλύψουν την πλήρη δυναμική τους στις δοκιμές.

Red Bull RB13

Εντυπωσίασε πέρυσι με τον κινητήρα της Renault αλλά με brand name της Tag Heuer, ιδιαίτερα με τον ¨αυθάδη¨νέο Max Verstappen (33) και τον πάντα γρήγορο και υπολογίσιμο Daniel Ricciardo (3)

Force India VJM10

Η καλύτερη χρονιά ήταν η τελευταία για τη Force India, αν και κλονίστηκε από οικονομικά προβλήματα. Για φέτος βρήκε έναν μεγάλο χορηγό, ο οποίος έβαψε το μονοθέσιό της ροζ! Σταθερή αξία ο Sergio Perez (11) θα έχει δίπλα του τον Esteban Ocon (31).

Williams FW40

Από τις πιο ιστορικές επίσης ομάδες στο grid, είδε τον Felippe Massa (19) να συνταξιοδοτείται, αλλά να αναιρεί όταν ο Bottas έφυγε για τη Mercedes, και προσέλαβε και τον υποσχόμενο Lance Stroll (18). Αυτός ο συνδυασμός αριθμών τελευταία φορά είχε εμφανιστεί το 2012 με οδηγούς τους Senna και Maldonado, όταν είχε πάρει και την τελευταία της νίκη.

McLaren MCL32

Επιστροφή στο παραδοσιακό πορτοκαλί, με νέο διευθυντή τον Tim Goss στη θέση του Ron Dennis, ο οποίος εκδιώχθηκε μετά τις κακές εμφανίσεις των τελευταίων ετών. Δεν έδειξε όμως να τα πηγαίνει καλύτερα. Μάλλον χειρότερα θα λέγαμε, με δηλώσεις από όλους με στόχο τη Honda. Ο Fernando Alonso (14) παρέμεινε και τον πλαισιώνει ο Stoffel Vandoorne (2), ο οποίος είχεχ αντικαταστήσει πέρυσι τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή μετά τον τραυματισμό του στην Αυστραλία.

Toro Rosso STR12

Η δεύτερη ομάδα της Red Bull συνεχίζει τις αξιοπρεπείς εμφανίσεις της με κινητήρα Renault και οδηγούς τους Carlos Sainz (55) και Daniil Kvyat (26)

Haas VF-17

Η Αμερικανική ομάδα ήταν η έκπληξη της χρονιάς, καθώς πάλευε συνεχώς από το μέσο το grid και πάνω. Ο Romain Grosjean (8) και ο Kevin Magnussen (20) θα επιχειρήσουν να την ανεβάσουν κι άλλο.

Renault R.S.17

Στα παραδοσιακά κιτρινόμαυρα η Renault, με πιλότους τους Nico Hulkenberg(27) – ο οποίος τουιτάρισε και κάποια πικρόχολα σχόλια για το ροζ χρώμα της παλιάς του ομάδας – και Jolyon Palmer (30), έδειξαν δυνατοί στις πρώτες δοκιμές.

Sauber C36

Γιορτάζει τα 25 χρόνια παρουσίας της φέτος στη Formula 1, αν και τα πράγματα δε δείχνουν και τόσο καλά στις δοκιμές. Οδηγοί οι Marcus Ericsson (9) και Pascal Wehrlein (94), ο οποίος δεν κέρδισε τη θέση στη Mercedes λόγω έλλειψης εμπειρίας.

Όλα δείχνουν πως οι κυριότεροι διεκδικητές του τίτλου είναι οι ομάδες των Mercedes, Ferrari και Red Bull, όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Εμείς το μόνο που ευχόμαστε, είναι να έχουμε ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα με πολλές και θεαματικές μάχες!

Ραντεβού την Κυριακή 26 Μαρτίου από την πίστα της Μελβούρνης στην Αυστραλία.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments