Formula 1 GP Austria 2016

Το Παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον, αυτή τη φορά σε μια πιο κλασσική και ιστορική πίστα. Το πρώην Α1 Ring και νυν Red Bull Ring, ιδιοκτησίας εδώ και μερικά χρόνια της Red Bull Racing, έχει δώσει συναρπαστικούς αγώνες και είναι από τις αγαπημένες οδηγών όπως ο Button.

f1-austrian-gp-2016-daniel-ricciardo-red-bull-racing-rb123-600x330

Η Red Bull, με…παραδοσιακή φορεσιά στις φόρμες των οδηγών της, ήθελε να συνεχίσει το καλό σερί των προηγούμενων αγώνων, κι ένας λόγος παραπάνω ήταν το γεγονός ότι βρισκόταν στην έδρα της. Δεν τα κατάφερε τόσο καλά βέβαια, στις κατατακτήριες δοκιμές, με τον Ricciardo να κερδίζει για μια ακόμη φορά τον Verstappen στη μάχη του ενός γύρου, πετυχαίνοντας τον 7ο και 9ο ταχύτερο χρόνο, σε μια από τις πιο συναρπαστικές μάχες μέχρι στιγμής. Η βροχή που έπεσε στο Q3, ανακάτεψε την τράπουλα, με τους χρόνους να πέφτουν γύρο με το γύρο και τον Hamilton να δείχνει πως έχει ανακάμψει πλήρως και να παίρνει την pole position από τον Rosberg. Μεγάλη έκπληξη ο Hulkenberg της Force India, αν και έχει δείξει και παλιότερα (Βραζιλία 2010) οτι μπορεί να επαναλάβει τον άθλο και να κερδίσει την pole σε μεικτές συνθήκες. Οι Vettel και Raikkonen ήταν 4ος και 6ος αντίστοιχα, με τις δύο Ferrari να έχουν ανάμεσα τους μια McLaren, αυτή του Button. Με τις ποινές που δέχτηκαν οι δύο Γερμανοί όμως, ο Button θα εκκινούσε μετά από πολύ καιρό από την 2η σειρά της εκκίνησης!

l_0d86ea4a56cb8dae601025a51f684c10-4

Η εκκίνηση ήταν, όπως συνήθως, προβλέψιμη, με όλους τους οδηγούς να προσέχουν ιδιαίτερα τις επαφές σην πρώτη στροφή, καθώς στο σημείο που βρίσκεται η πίστα, η βροχή είναι πολύ εύκολο να κάνει την εμφάνισή της. Ο Hamilton άρχισε να κάνει διαφορά, έχοντας βέβαια στο πίσω μέρος του μυαλού του, τη στρατηγική που θα ακολουθούσε ο ομόσταυλός του, Rosberg. Ο τελευταίος, οδηγώντας συνετά αλλά και σε γενικές γραμμές αρκετά πιο γρήγορα από τον Hamilton, άρχισε να ανεβαίνει θέσεις. Δίνοντας όμως τόσες μάχες, τον ανάγκασαν να πιέσει αρκετά τα ελαστικά του και να αναγκαστεί να μπει αρκετά νωρίς για pit stop, ενώ ο Hamilton, έχοντας καθαρό δρόμο μπροστά του, προσπαθούσε να μεγαλώσει το stint του και να πάει όσο πιο μακριά μπορούσε. Η αρχική σκέψη ήταν να μείνει σε μια αλλαγή ελαστικών, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες τον ευνοούσαν. Πίσω του, ο Button έπαιζε το ρόλο του team mate, καθυστερώντας τους υπόλοιπους οδηγούς για 8 γύρους, αλλά δείχνοντας να το διασκεδάζει αρκετά. Στον 21ο γύρο, ένα αργό pit stop του Hamilton, έδωσε την πρωτοπωρία στον Rosberg, ενώ το safety car που έκανε την εμφάνισή του όταν…εξερράγη στην ευθεία των pit το πίσω ελαστικό του Vettel απλά μείωσε για λίγο τη διαφορά.

sebastian-vettel3

Με την επανεκκίνηση του αγώνα, ο Rosberg φάνηκε να πήρε τον έλγχο, κρατώντας τη διαφορά σταθερά στα 2 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω υπήρχαν αρκετές μάχες, κυρίως για τις θέσεις 7 με 11, με τις Williams,McLaren και την αναγεννημένη Sauber να κινούνται σε διαφορές της τάξης του μισού δευτερολέπτου για αρκετούς γύρους. Το περίεργο της υπόθεσης ήταν οι σταγόνες βροχής που έπεφταν μόνο στη δεύτερη στροφή της πίστας, μπερδεύοντας αρκετούς οδηγούς. Σταθερή οδήγηση κι από τον νεαρό Verstappen, που κρατούσε σαν βετεράνος στην επίθεση του Raikkonen για την τρίτη θέση, ενώ πολύ κακή επιλογή φάνηκε τελικά η απόφαση της Red Bull να καλέσει για αλλαγή ελαστικών μόνο τον Ricciardo, ενώ τελικά αποδείχτηκε πως μπορούσαν να αντέξουν άνετα μέχρι το τέλος του αγώνα.

f1-austrian-gp-2016-lewis-hamilton-mercedes-amg-f1-w07-hybrid-makes-a-pit-stop

10 περίπου γύρους πριν το τέλος του αγώνα, ο Hamilton αποφασίζει να μπει στα πιτ και με καινούρια πλεον ελαστικά να κάνει την επίθεσή του στον Rosberg, που είχε αρκετά πιο φθαρμένα. Το ίδιο όμως κάνει και ο Rosberg, με τον Hamilton να αναρωτιέται για ποιο λόγο αυτός επέλεξε την πιο αργή γόμα. Η απάντηση βέβαια ήταν πως τις πιο μαλακές γόμες τις είχε… δοκιμάσει όλες στις κατατακτήριες, άρα δεν υπήρχε περίπτωση να έφτανε μέχρι το τέλος. Κι εκεί που όλα φαίνονται να τελειώνουν για τη μάχη της 1ης θέσης, έρχεται η ώρα να δώσουν γύρο σε αργότερους συνδυασμούς, κι αυτό μαζί με το λαθάκι του Rosberg στην πρώτη στροφή του τελευταίου γύρου έπαιξε το ρόλο του. Στη δεύτερη στροφή, οι δύο Mercedes είναι ήδη η μία δίπλα στην άλλη κι όλοι περιμένουν το μοιραίο.

promo291822731

Το οποίο και έγινε, με τον Rosberg να μη στρίβει καθόλου και να πέφτει πάνω στον Hamilton, πληγώνοντας όμως το μονοθέσιο του και παραδίδοντας τη νίκη, ενώ προσπαθούσε με κατεστραμμένη αεροτομή να τερματίσει. Αν και η επίσημη εκδοχή της Mercedes ήταν πως είχε πρόβλημα με το break by wire, το σύστημα φρένων, από το βίντεο φάνηκε να μη θέλει ιδιαίτερα να πάρει τη στροφή…Για το λόγο αυτό οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 10 δευτερολέπτων ως υπαίτιου για το ατύχημα καθώς και ποινή 2 πόντων στην άδεια οδήγησής του για επικίνδυνη οδήγηση, αφού δεν υπήρχε περίπτωση να εγκαταλείψει στον τελευταίο γύρο, σε όποια κατάσταση κι αν ήταν το μονοθέσιό του.

Το podium έκλεισαν οι Vertsappen και Raikkonen, με τον μικρό να αντέχει στην πίεση, ενώ πιο πίσω οι εκπλήξεις ήταν η 6η θέση του Button και η 10η του Wehrlein με τη Manor, παίρνοντας τους πρώτους βαθμούς της χρονιάς για ομάδα και οδηγό. Συνοπτικά, ήταν ένας πολύ ενδιαφέρον αγώνας, με αρκετές ανατροπές και το κυριότερο, μάχη για την πρωτιά – άσχετα από την κατάληξη. Εξάλλου, η τελευταία φορά που είχαμε τέτοια ανατροπή στον τελευταίο γύρο ήταν το 2011, όταν ο Button πέρασε τον Vettel, χωρίς βέβαια παρατράγουδα και επαφές!

Ακόμα κι ένας…ειδικός σε τέτοιου είδους συγκρούσεις, ο πρών Παγκόσμιος Πρωταθλητής Damon Hill, αναγκάστηκε να σχολιάσει με καυστικό τρόπο στο twitter του την επαφή των δύο, λέγοντας πως δεν έχει ιδέα αν κάποιος έπεσε επίτηδες πάνω στον άλλον.

hill

Εξάλλου δεν είναι ειδικός…

Hill - Schumacher Australian GP 1994
Hill – Schumacher Australian GP 1994

Πατήστε στα λίνκ για την τελική κατάταξη και τις βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών, σύμφωνα με το επίσημο site της Formula 1.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]